Huys ten Donck – lezing door Jan Tuin

Foto: Lucette Langbroek

Op donderdag 10 oktober geeft Jan Tuin een presentatie vanaf 20.00 uur tot ongeveer 22.00 uur over Ridderkerks bekendste huis;  het Huys ten Donck.

Hij zal gaan vertellen over het Huys en haar geschiedenis aan de hand van prachtige foto’s die hij door de loop der jaren heeft gemaakt. Ook zal hij aandacht besteden aan de tuin achter het huis. Voor de paddenstoelenwerkgroep een bekend terrein voor prachtige, soms zeldzame, vondsten die met behulp van een foto en onderzoek ter plaatse worden gedetermineerd, want plukken is uit den boze. Maar ook de vogelwerkgroep heeft aandacht voor onder andere de reigerpopulatie en de rondfladderende vleermuizen. Voor de plantenwerkgroep is er ook genoeg te struinen  op zoek naar bekende en onbekende aanwezige vegetatie.

Voor Jan, die vaak met zijn camera op pad gaat in dit gebied, de vraag om eens een algemene presentatie te geven over het Huys ten Donck en de aanwezige natuurvondsten in het Donckse Bos.

U bent van harte welkom vanaf 19.30 uur donderdagavond 10 oktober in het NME-Centrum. We starten om 20.00 uur met de presentatie en tussendoor is er de gelegenheid voor een kleine koffiepauze met wat lekkers. Rond 22.00 uur zijn we klaar en ruimen we met elkaar de zaal nog even op.

Entree is 5 euro en voor leden van de natuurvereniging is er een korting van 2 euro. Graag met gepast geld betalen, want er kan helaas niet gepind worden in het NME-Centrum.

Opgegeven voor dit evenement kan door onderstaand formulier in te vullen.

(verplicht)

Bewijs dat je menselijk bent door het selecteren van sleutel.